suusindubai.reismee.nl

En dat was het laatste weekend

Hallo allemaal,

Nog maar eens een klein berichtje vanuit Dubai.

De tijd om naar huis te gaan begint nu toch wel steeds dichterbij te komen. Dus de tijd om nog dingen te doen die ik graag wilde doen begint nu ook echt te komen. Zeker omdat ik wegens school iets eerder dan gepland terug kom naar Nederland. Wel moesten we nog een visa run doen afgelopen week, de allerlaatste! Wat een heel fijn idee was, ook omdat het toch best wel een gedoe is om steeds die grens over te gaan. Zeker nu, omdat ze nog meer extra checks gemaakt hadden want 5x paspoort laten zien is niet genoeg. Ook betekende deze omboeking dat afgelopen weekend (want nu is het zaterdag avond dus dat betekend het einde van het weekend) inene mijn laatste weekend in Dubai was.

Op vrijdag ben ik uitgenodigt door mijn collega Marc (met wie ik ook kerst gevierd heb) om bij een verjaardag van een familie lid te zijn. Een deel van deze mensen had ik al ontmoet tijdens kerst, maar een groot deel van de groep zag ik vrijdag pas voor het eerst. Volgens Indische cultuur werd ik daar met open armen ontvangen. Wel 100x is mij gevraagt of ik wel genoeg te eten heb gehad en of ik echt niet nog meer wilde eten. Op het moment dat mijn drankje net op was stond er alweer wat nieuws voor m'n neus. Dolle boel allemaal! Na het 'lunchen' (wat eindigte om 6 uur) gingen we met de jonge mensen nog naar Irish Village, waar ik heel graag nog een keer naartoe wilde maar wegens afstand is dat er nooit van gekomen. Ik vond het super chill dat ik nu eindelijk eens bij een plek was waar je je als meisje niet persee helemaal hoeft op te doffen, hakjes aan en je mooiste jurkje. Neehoor lekker in mn spijkerbroek een biertje dringen bij de Ierse pub. Kortom een gezellig avond.

Ook wilde ik nog heel graag de skihal van Dubai bekijken. Gewoon omdat het zo bizar is dat er uberhaupt een skihal midden in de woestijn is, en natuurlijk omdat snowboarden veelste leuk is om niet te doen. Zeker omdat het alweer 2 jaar geleden is dat ik op m'n board heb gestaan. Na flink wat uitslapen ben ik dan ook vandaag (zaterdag) naar de Mall of de Emirates gegaan om even lekker 2 uurtjes te snowboarden. Die 2 uurtjes was meer dan genoeg, maar zeker de moeite waard. Eventjes compleet iets anders van wat ik normaal altijd deed hier. En goed geregeld allemaal, kleding, board + schoenen, alles zat inbegrepen. Met zowel een pannekoekenlift, stoeltjes lift en een skihut halverwege de piste was het bijna net als in de Alpen. Wat ook wel grappig om te zien is dat heel veel lokalen daar ook rond lopen. Niet om te skiien/ boarden maar om een rondje met de stoeltjes lift te gaan. Met grote gehuurde jassen en wandel/sneeuw schoenen lopen al die theedoeken/ hoofddoeken daar rond om gezellig met de familie een rondje in de stoeltjeslift te gaan. En als ze er helemaal een wilde dag van willen maken zie je ze ook op de 'rodelbaan' glijden en grote banden. Hilarisch! En daarna loop je vervolgens gewoon met je normale kleding weer de mall door.

Morgen begint mijn laaste stage week. Waar ik moet beginnen met alles overdragen, mijn schoolopdracht afmaken, en op de valreep nog even 2x naar Abu Dhabi. De afgelopen maand ben ik druk bezig geweest met een nieuw visual merchandising plan voor Bugaboo maken wat in het hele Midden Oosten doorgevoerd gaat worden. Omdat Abu Dhabi om de hoek is, is aan mij de eer om als 'visual merchandiser' langs te gaan en te zorgen dat alles goed staat in de verschillende winkels. Dit ga ik samen doen met een collega, want zij moet de trainingen geven aan het personeel van die winkels om uit te leggen hoe Bugaboo werkt en wat er zo 'geweldig' aan deze wagens is. Opzich wel even wat leuks om nog op de valreep te doen, zo kom je amper in Abu Dhabi, en zo ben je er 2x in een week. Beetje een nadeel alleen dat we er al vroeg moeten zijn dus om half 7 's morgens weg moeten rijden uit Dubai. Yay!

Nog een weekje, en dan ben ik weer in Nederland. Ik kan niet wachten!

-XXX- Suus

Reacties

Reacties

Jantine

Fijn dat je weer naar huis komt. Wel gek die foto's van sneeuw in jouw setting. Tot snel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!