suusindubai.reismee.nl

Waterpark Pret

Hallo allemaal,

Weer een berichtje vanuit Dubai. Het is alweer een tijdje geleden sinds m'n laatste verhaal, maar aangezien ik natuurlijk fulltime aan het werk ben maak ik niet elke week hele spannende dingen mee. Vooralsnog gaat alles op m'n stage echt super. Ik heb best een verantwoordelijke taak en leer echt op een professionele manier communiceren met andere partijen. Er zijn echt dagen dat ik het super druk heb, dat ik heen en weer moet lopen van de winkel naar het kantoor, en ik ben vooral druk bezig met de visual merchandising software.

Vooral in de weekenden doe ga ik Dubai op andere manieren ontdekken. Er zijn heel veel uitgaansgelegenheden, maar helaas is het net zoals in Amerika dat je 21 moet zijn om op plekken binnen te komen. Meestal heb ik geluk en kan ik wel naar binnen, vooral als er ladiesnights zijn, maar bij een bar ben ik al 2 keer niet toegelaten. Nou lig ik hier niet nachten wakker van aangezien de manier van uitgaan hier niet geheel mijn stijl is. Als vrouw zijnde wordt er echt verwacht van je dat je je mooiste jurkjes aandoet en je hoogste hakjes, op je sneakers de club in is echt een no go. Nou vind ik het heel leuk om al m'n hakken te showen en m'n mooiste jurkjes, maar als het per se moet heb ik daar geen zin in. Ik bepaal zelf wel wanneer ik wil rond dansen op m'n sneakers of op m'n hakken. Maarja anyway, ondanks dit ben ik al op verschillende plekken uit geweest. Ook heb ik een sportbar gevonden waar ik gewoon naar binnen mag en waar het niet zo heel veel uitmaakt wat je aanhebt, dus dat is zeker fijn voor de afwisseling.
Ook is het eindelijk 'koud' genoeg om naar het strand te gaan. Lees hier dat aan het strand liggen nu mogelijk is en dat het water iets koeler is als de buitentemperatuur. Na zo'n drukke werkweeg is het zeker fijn in het weekend een paar uurtjes zon en strand mee te pakken, want ja ik moet natuurlijk wel lekker bruin terugkomen in Nederland.
De 2e visa run hebben we ook alweer gehad. Deze was iets eerder dan normaal omdat we met z'n 3en gelijk wilde lopen zodat we volgende keer samen kunnen gaan. Dit keer hebben we op de heenweg een andere weg genomen die veel leuker was dan vorige keer. Nu zagen we een stukje mooie woestijn, waar het zand rood/oranje gekleurd was door de zon, en langs de weg heel veel winkeltjes met lokale producten.
Nu is het in Dubai feest, Eid is aan de gang wat in de Hollandse mond het offerfeest heet. Hierdoor hebben we en lekker lang weekend vrij en zijn de winkels tot 2 uur 's nachts open. Dus ja wat gingen wij doen op donderdagavond, lekker eventjes in de Dubai Mall shoppen tot 2 uur 's nachts. Nou ben ik een shopaholic, maar volgens mij heb ik dit nog nooit gedaan tot zo laat. Weer een nieuw record.
Het allervetste wat ik wel heb meegemaakt in de laatste paar weken was vandaag in het waterpark. Samen met Rynke (medestagiaire) en haar zus die er nu is zijn we daar naartoe gegaan. Op het puntje van de Palm zit bij het mooie Atlantis hotel het Aquaventure park met verschillende vette glijbanen. De eerste bracht ons met een band in een tunnel die door het aquarium met haaien en roggen bracht. De volgende glijbanen gingen, in een band, op en neer met scherpe bochten en kwamen uit in de 'rivier' die rondom het hele waterpark ging met stroomversnellingen en wilde bochten. De volgende glijbaan was de Leap of Faith: een mega stijle glijbaan waar je recht naar beneden met een rotsnelheid gaat en vervolgens door het aquarium (in een tunnel hoor) wordt geblazen. In de tweede glijbaan toren wachtte nog meer wilde avonturen op ons. Bij een glijbaan kon je tegen elkaar racen wie het snelste beneden was. Een van mijn favoriete glijbanen daar was in een grote band met zo'n 6 personen. Met een hoge snelheid ga je de glijbaan in, wat een soort van brede route was die veel scherpe bochten had en hoog tegen de wand omhoog kwam. Uitendelijk kwam je met deze band op een punt waar je vrijwel stijl naar beneden ging en vervolgens recht omhoog tegen een muur aan, datje gewoon even 90 graden omhoog gaat dus. Supervet. Maar de glijbaan die me wel de allergrootste adrenaline kick gaf was de laaste. Je moest hierbij in een soort van capsule gaan staan, benen over elkaar kruisen en handen gekruist over de schouders. Dan gaan ze aftellen.. 3..2..1.. knal de grond zakt onder je vandaan. Mega spannend, zeker als je er al veel voor je hebt gezien. Nadat de grond wegzagt heb je een hele grote vrije val in een smalle glijbaan buis en kwam ik uiteindelijk trillend van de adrenaline uit in een bak met water. Ja ik was wel blij dat ik weer daglicht zag en kon staan. haha. Maar echt een supervet park! Ook om gewoon te chillen en afentoe even te zwemmen.


Kortom, ik vermaak me wel hier in Dubai zo tussen het werk door. Maar ik moet wel zeggen dat ik Nederland wel mis zo afentoe. Als het weer eens tegenzit omdat de huisbaas niet komt opdagen, ik heb bijvoorbeeld een maand moeten wachten op de toegangskaart van m'n zwembad. Of dat er weer eens wegaanwijzingen missen en je dus totaal geen idee hebt waar je naartoe moet met de auto, en dus weer verkeerd rijd. Het is zeker een andere cultuur hier. Eentje waarvan ik nu al weet dat het voor een halfjaar geweldig is, maar daarna ook echt genoeg geweest! Haha.

Jullie horen van me, de foto's volgen snel!

XXX Suus

Reacties

Reacties

oma Zagt

lieve suus, hier alles goed , geniet maar wij lezen alles van je. knuffel van ons

hillie v.d. WIEL

lieve SUUS je kent mij een heel klein beetje maar ik ben de moeder va n karin en die zat vroeger bij jouw moeder in de klas. ik vind je een zeer ondernemende meid. daarom stuur ik je berichten en volg ik je reisverhalen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!