suusindubai.reismee.nl

Weekendje Fujairah

Hallo allemaal,

Weer even tijd voor een verhaaltje vanuit het verre oosten.

Zoals al eerder gezegd, het leven in Dubai is nog steeds vergelijkbaar met eerdere verhalen. Door de weeks ben ik druk met werk en in de avonden en het weekend proberen we meer van de stad te ontdekken m.b.t. uitgaansgelegenheden waar ik binnen kan komen zonder ID kaart te laten zien, want ik ben nog steeds te jong hier. Wel gaat het echt kouder worden in Dubai, toen ik in Nederland was had ik nooit gedacht dat ik het hier echt koud zou gaan krijgen. In de avonden is het namelijk erg aan het afkoelen waardoor het ook 's morgens als ik naar werk ga best frisjes is. Niet dat ik m'n winterjas mis, maar van 40 graden naar 25 is toch best een pittige overgang.
Op werk zijn ze nog steeds blij met me en krijg ik steeds meer verantwoordelijkheden. Ook maak ik elke keer wel weer interessante dingen mee die me er toch telkens weer van overtuigen dat Dubai niet helemaal de plek is voor mij om forever te wonen en werken. Zoals laatst bijvoorbeeld, ik had een bestelling gedaan voor bepaalde planken om in de winkel op te hangen. Bij deze order hadden ze alleen niet alles aan onze chauffeur meegegeven. Na 3 weken lang over deze zaak te bellen en ruzie te maken via de telefoon heb ik m'n stoute schoenen aangetrokken en ben ik naar het bedrijf toe gegaan, want het bedrijf in kwestie zei dat ze alles gecheckt hadden en dat ze het echt hadden mee gegeven aan een andere chauffeur (terwijl wij er maar een hebben, beetje dubieus). Daar aangekomen kreeg ik wederom hetzelfde verhaal en blablabla totdat ik de manager erbij vroeg om tot overeenkomst te komen, en toen kon er inene wel gecheckt worden wie er allemaal spullen had meegegeven aan onze chauffeur. Wat bleek is dat mijn contactpersoon gewoon zijn eigen fout heeft lopen indekken met een lul-verhaal want uiteindelijk had ik gelijk en was het product nooit meegegeven. 4 weken verder kan ik dus eindelijk mijn plankjes ophangen. Dit soort dingen komen altijd op m'n pad en zijn soms erg vermoeiend. Als je er niet bovenop zit gebeurt er ook gewoon niks. Maarja, als we het positief bekijken houd het het leven wel een beetje spannend en uitdagend. Helemaal in m'n eentje ergens naartoe in Dubai waar ik nog nooit ben geweest, zonder navigatie alleen met uitgeprintte Google Maps beschrijving. Gelukkig dat ik nog een beetje richtings gevoel heb want anders beland je hier zo in een heel ander gebied, of andere emiraat, of ander land.

Verder zijn we al een beetje onze weekenden aan het uittellen. Want de komende tijd komt er heel veel bezoek langs en hebben we niet veel weekenden meer om de dingen te doen waar we het al tijden over hebben. Daarom kwamen Rynke en ik vandeweek op het spontante idee om dit weekend naar Fujairah te gaan, een andere emiraat op ongeveer 1.5 uur rijden van Dubai en de enige emiraat die niet uit zand bestaat maar die bergen heeft. Ons was verteld dat je daar heel mooi kon snorkelen. Daar aangekomen en ingecheckt bij het hotel gingen we opzoek naar het strand, wat lastiger bleek te zijn dan gedacht. Ook zijn we bij verschillende resorts gestopt om te vragen of we snorkel sets konden huren en daar konden snorkelen. Wat bleek is dat we niet geheel goed ingelicht waren, want het snorkelen was in een andere plaats binnen Fujairah dat op bijna een uur rijden van ons vandaan zat, en dan was het ook nog niet zeker of we bij die restorts wel naar binnen mochten om het strand te gebruiken. Long story short, als je wilt snorkelen hadden we dik geld moeten betalen om in een resort te zitten en daar hadden we geen zin in. Dus toen hebben we lekker aan het strand gezeten en Fujairah en beetje bekeken. Het was echt leuk om te zien, omdat vergeleken met Dubai, Fujairah echt een knullig stadje is met slechte infrastructuur en medium hoge gebouwen. Ook vonden we het niet al te fijn om 's avonds daar rond te lopen omdat het overkwam alsof de mannen nog nooit een westerse vrouw hadden gezien daar, we waren dus echt een attractie. In het hotel hebben we lekker eten besteld op de kamer en films gekeken om zo de volgende dag weer fris en fruitig op te staan voor nog een kleine tanning session aan het zwembad van het hotel. Rond 12 reden we weg uit Fujairah, en met nog een kleine stop om de mega grote moskee te bekijken (we mochten niet naar binnen als non-moslim) zijn we weer terug gegaan naar Dubai. Op de terug weg zagen we vet veel kamelen en zijn we ook nog een stukje verkeerd gereden. Op een gegeven moment werd er namelijk aangegeven dat voor Dubai we moesten afslaan naar rechts, en op die weg aangekomen waren we praktisch de enige auto en liep het uiteindelijk dood. Gelukkig, na een U-turn en terug op de eerdere weg, zijn we uiteindelijk toch weer in Dubai aangekomen. Voor het snorkelen gaan we nog een keer een tweede poging doen omdat we ook plannen hebben om een Oman tour te doen tenzij we daar geen tijd meer voor hebben.

Deze week moet ik nog even hard aan het werk en dan ben ik een weekje vrij omdat Selwyn me komt opzoeken in Dubai.

Foto's volgen nog, tot later!

XXX Suus

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!