suusindubai.reismee.nl

Keten in Dubai

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaal geplaatst heb, want ja het leven is druk druk druk hier. Op stage gaat nog steeds alles goed en heb tot nu toe heb ik alle deadlines gehaald. In de vrije tijd die ik heb probeer ik natuurlijk zoveel mogelijk van Dubai te zien.

Ruim een week geleden was Amber hier in Dubai. Omdat ik vorig weekend tijdens het weekend moest werken kon ik twee andere dagen vrij nemen, wat ik dus heb gedaan toen Amber hier was zodat we 4 dagen lang Dubai konden zien, of naar Amber's woorden het Arabische attractie park bezoeken want zo is het wel op veel plekken. Voordat Am hier was heb ik natuurlijk al veel dignen gezien en meegemaakt, maar sommige dingen heb ik bewaard totdat aanhang uit Nederland hier zou zijn. Zo heb ik eindelijk dat aquarium bezocht in de Dubai Mall, niet zomaar een aquarium natuurlijk het grootste aquarium van de wereld. Daarbij hebben we ook de Underwater Zoo bezocht, waar ze natuurlijk weer wat extreems moeten hebben namelijk de grootste krokodil van de wereld: King Kroko. Maar voordat we dit aquarium in zijn gegaan hebben we eerst een klim naar boven gemaakt, namelijk de Burj Khalifa op, de hoogste toren van de wereld. Echt super vet, in een super snelle lift omhoog naar de 124e verdieping, zo'n 480m hoogte (die toren zelf is ruim 800m hoog maar verder naar boven schijnt niet veilig genoeg te zijn). Gelukkig was het een heldere dag zodat we actually wat konden zien van boven, want middenin deze woestijn is het niet altijd alles even helder wat uitzichten betreft. Ook zijn we naar souk madinat geweest, een soort van overdekte markt met allemaal lokale producten waar de arabische cultuur natuurlijk erg aangedikt is. De laatste dag het 'oude' Dubai bezocht, een boot tour gemaakt over de Dubai Creek en alle souks af. De goud souk waar je de ene na de andere sieraden shop ziet, de spice souk met bakken vol kruiden, de noten souk met kantoorpanden vol met noten, etc. Leuk om te zien, maar die verkopers zijn ZO vervelend! Ze begrijpen geen nee en blijven maar met spullen leuren, heel erg hinderlijk dus daar waren we op gegeven moment echt klaar mee! Dus long story short, in 4 dagen hebben we eigenlijk alles van Dubai gezien wat er gezien kan worden.

Na de 4 dagen met Amber stond er een lange werkweek voor de boeg om dat ik het weekend na dat Amber hier was moest werken op een event voor JustEssentials, het eigen merk van JustKidding. Dit event was vooral om het merk te promoten en meer brand awareness te krijgen. Echt super leuk, maar wel heel vermoeiend omdat we al om half 9 's morgens ergens in Sharjah moesten zijn (een andere emiraat op ongeveer een uur rijden bij ons vandaan). Dit duurde elke dag tot 6 uur en toen moesten we nog terug naar huis, plus dat event was op een soort van boerderij middenin de woestijn dus het was bloedheet! Wel leuk was dat we tussen het werk door een beetje konden keten op die locatie, want boerderijen hier hebben geen koeien en schapen, nee daar staan ook kamelen, struisvogels, gazelles en ander gespuis.
Na dit weekend stond er weer gewoon een werkweek voor de boeg, want ja ik had die vrije dagen al verspeeld om gezellig met Amber te zijn. Die 10 dagen achter elkaar werken was wel vermoeiend maar uiteindelijk allemaal goedgekomen, gewoon een paar avonden vroeg naar bed. haha. Donderdag was er ook weer een Dutch in Dubai borrel waar we gezellig aan de bitterballen en heineken hebben gezeten. Het was echt super gezellig en we hebben veel gezellige mensen ontmoet.
Kortom ik vermaak me nogsteeds hier, op stage gaat alles prima en tussendoor ben ik lekker aan het genieten.

XXX Suus

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!