suusindubai.reismee.nl

Huizenjacht

Hallo allemaal,

Nog maar 4 dagen in Dubai en alweer zoveel meeegemaakt! en wat is het WARM!!!!

Allereerst was daar de Dubai mall, de grootste mall van de wereld. Na mijn laatste verhaal ben ik daar samen met de mede-stagiare naartoe gegaan. Wat een gekkenhuis! Om daar uberhaupt te komen ben je een uur bezig te parkeren en wordt je omver gereden door alleen maar dure en grote auto's. Vervolgens gingen we de mall naar binnen, en je weet gewoon niet waar je moet kijken. Alleen maar winkels en verschillende thema's in design. Na een stukje lopen voelt het inene enigszins koud aan (kouder als het al was met de airco) zie je inene de ijsbaan voor je neus! Best grappig om allemaal mannen in jurken te zien schaatsen:) Daar moest ik overigens wel aan wennen hoor, het grote aantal hoofddoeken dat ik voorbij heb zien komen, mannen met meerdere vrouwen, etc. Anyway, een stukje verder die mall in zie je inene bordjes staan met Dubai aquarium, en waar ik dacht deze is alleen te zien als je entree betaald hebben ze dus ook gewoon een groot deel wat je kan zien zonder te betalen. De buitenkant van het aquarium als ware, heel vet! Natuurlijk zijn al die winkels een beetje boven mijn budget en is het vooraal kijken naar de winkels en vooral niet kopen. Wat wel heel leuk was is dat ze buiten een fontijn show hebben die elk halfuur een andere show laat zien, dus daar hebben we lekker gegeten en naar de shows gekeken.

De volgende dag was het dan tijd voor de huizenjacht wat in een woord samen te vatten is als DRAMA! Niet dat er geen aanbod is aan huizen maar het is ten eerste mega duur en ten tweede is het heeeel lastig communiceren met de huisbazen. Voor vrijdag had ik een mogelijkheid tot het zien van 5/6 kamers maar uiteindelijk heb ik er maar 3 gezien. De eerste kamer was het beste van allemaal met alles nieuw erin gezet (badkamers, meubels, etc). Om daar te komen was al hilarisch. Ik sms die man dat ik er ben zegt ie oke ga naar de receptie en pak de sleutel van deze kamer (29e verdieping) en ga maar kijken. Nou was deze kamer zoo nieuw dat de helft van de meubels nog niet in elkaar stond. Vervolgens sms ik die man dat ik de kamer wel leuk vind maar wanneer de af is, wordt er geantwoord met ja de kamer is al klaar. Ik voelde de bui al hangeen dat ik dus de komende maand nog met werkvolk zou zittten dus die kamer was een nee. De tweede man die ik een uur vantevoren moetst berichtten kwam gewoon niet opdagen en heeftt sindsdien niet meer gereageerd. De 3e kamer was zo vies dat ik vooral over m'n nek ging van de badkamer en keuken die met 6 mensen (waarvan 3 indiers) gedeeld moest worden, ook een nee dus. De 4e kamer leek leuk maar was heel vochtig en keuken en badkamer waren ook een no go. Ik zou nog een afspraak hebben in de middag maar die werd verplaatst naar 8 uur 's avonds. In de tussentijd even gechillt bij het huisje van mijn mede-stagiare Jessica op het Palm eiland. Om 8 zijn we bij dat huis bel ik die man op en krijg ik te horen dat de kamer een uur geleden verhuur is maar dat hij was 'vergeten' te bellen... En dat hij me de dag erna zou contacten (nog niks gehoord). Het was dus 8 uur en ik had na en dag zoeken nog helemaal niks. Lekkere huizenjacht. Toen zijn we maar gaan eten en lekker aan het strand gaan loungen (heerlijk op kussens) en kletsen. Dit betekende wel dat ik dus zaterdag weer op pad ben geweest. Ik had 7 kamers die ik wilde zien waarvan ik er uiteindelijk 6 kon zien omdat er eentje al verhuurd was. De eerste kamer was al gelijk veel beter en daarvan had ik wel zoiets van die wil ik wel, maar wilde eerst de rest zien. Uiteindelijk waren al de kamers al veel beter als de dag ervoor, maar helaas toch een paar waarvan ik de keuken en badkamer heel vies vond of waarvan ik het enige meisje zou zijn in het huis. Vervolgens sms ik de vrouw voor de eerste kamer dat ik die wel wil hebben, ookomdat het de enige decent kamer was voor minder dan 1000 euro. Het was al avond dus had geen zin om te smsen ook omdat ik wederom een leuke mall aan het bezoeken was maar daarover later meer. Toch vond ik het raar dat ik nog geen antworod had dus om 11 uur savonds heb ik haar toch even gebelt, met het antwoord dat die goedkope kamer al verhuurd is maar dat de andere kamer (die ik ook gezien had) nog beschikbaar was en iets goedkoper is gemaakt. Doen dacht ik dus. Wel was het telefoon gesprek vervolgens heel hectisch. Ik moest het liefst gelijk al komen om de deposit te betalen en toen inene kon het toch wel om 1 uur 's middags de volgende dag maar als er nieuwe mensen zouden komen kon ze niet beloven dat de kamer er nog was. HEEL vaag allemaal de huizenmarkt hier. Ze geven geen opties en kunnen geen garantie geven dat de kamer voor jou is als je niet de deposit betaald. Vervolgens doen ze niet aan contracten, betalingsbewijzen, etc. Alles handje kontantje en dat schijnt allemaal goed te gaan. Als het goed is heb ik dus zo een kamer want ik ga de deposit betalen, maar heb er wel een raar onderbuikgevoel over dat de kamer misschien toch al weg is. We will see.

Tussen het hectische huizenkijken door heb ik ook nog 2 malls bezocht. De Mall of de Emirates wat dus de 2e grootste mall van de wereld blijkt te zijn met indoor skihall, hilarisch! En ook al een stuk overzichtelijker als de Dubai mall en iets minder druk. Maar helaas nog steeds met een winkel aanbod ver boven mijn budget. Gelukkig heeft Jessica mij 's avonds naar een andere mall gebracht, de IBN Battuta waar het winkelaanbod betaalbaar is en wat heel leuk verdeeld is in verschillende thema's bijvoordbeeld Egyptisch of Perzisch (foto's komen eraan). Oh ja ik heb ook eindlijk die goude Lamborgini gezien en zelf gerden in Dubai, waar ze echt als idioten rijden!

Kortom, alweer heel veel gebeurt en meegemaakt in deze korte tijd. Dubai is een hele vette stad waar alles kan, wel is het erg ggemaakt allemaal en moet ik zeggen dat ik hoop dat tijdens mijn stage de mentaliteit iets Nederlandser is want hoe die huizenmarkt is ,daar valt echt niet mee te werken.

Jullie horen van me

XXX Suus

Reacties

Reacties

Denise Goede

Jeetje, hoeveel kan n mens beleven in n korte periode!!
Ik geniet van je reisverhalen suus.
Hoop dat je de kamer iid hebt n zo te horen n te lezen staan er nog veel avonturen op stapel!
Geniet lieverd n dikke x van ons

Frans.berntsen@hotmail.com

Heel leuk Suus je verhalen Ik ben trots op je ??????

Suus --> Kleine update

De huur is doorgegaan, de kamer was nog niet weg, heb de sleutels en ik mag er volgende week in!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!