suusindubai.reismee.nl

Druk, Druk, Druk

Hallo allemaal!

Nu alweer 3 weken aan het werk bij JustKidding. De eerste twee weken bestonden vooral uit marketing taken afgewisseld met de webshop vullen. Met marketing mocht ik me vooral richtten op de Social Media paginas van JustKidding en hun eigen merk JustEssentials. M'n tijdelijke begeleider was blij met m'n hulp en heeft gevraagt of ik tijdens mijn Visual Merchandising taken ook kan proberen de Social Media bij te houden en met andere maketing klusjes te helpen waarvoor een creative geest nodig is:)
Na overleg met m'n huidige begeleider mag ik de taken blijven combineren maar de focus moet uiteraard op Visual Merchandising liggen. Daar begon ik ook gelijk goed mee op Dinsdag, want toen was gelijk de eerste floorwalk in een van de winkels (ze hebben er twee in Dubai waar ik allebei de VM van moet doen). Wat bij deze floor walks wordt gedaan is basically checken of alles goed volgens plan staat neergezet/ gepresenteerd en of er dingen zijn die de store manager over het hoofd heeft gezien, bijv. vlekken op lakentjes/ tapijtjes die vies zijn/ verpakkingen die er niet uit zien/ teveel spullen op een haakje gehangen. Dit duurde best een lange tijd, ruim een uur. Vervolgens terug in de office kregen we dan een mail van de store manager over wat er allemaal al gedaan is en wat nog moet gebeuren, dit wordt dan allemaal volgende week weer gecheckt. De rest van de dag kreeg ik dan eindelijk uitleg over het programma waarmee ik moet werken om digitaal de gehele Visual Merchandising in te voeren, dus bijv. hoe elke display er in de winkel uit moet zien, welke bordjes boven en welke onder moeten hangen, welke kleuren er uit de verpakking mogen, etc. De tweede dag hadden we vervolgens nog een floor walk in de andere winkel, deze zit in Safa bij ons kantoor dus dat was gewoon een kwestie van even naar beneden lopen. Hier waren wat meer puntjes die op de i gezet moesten worden dus ik kreeg al gelijk veel verantwoordelijkheid deze dag. Ik moest het grote boek waar alles instaat even updaten en foto's maken van displays die goed in de winkel staan ,maar nog niet digitaal zijn (en wat ik dus asap wel moet doen), ik moest verder met dat programma omdat ik veel fotos moet toevoegen, en er werd gevraagt of ik wilde assisteren in de winkel om wat dingen te veranderen zodat ze konden zien of ik er een beetje en oog voor heb.
De dag erna is dit allemaal goedgekeurd, heb ik nog wat tips gekregen en samen met m'n begeleider wat andere displays mooier gemaakt/ gepresenteerd. Daarbij heb ik ook nog nieuwe marketing opdrachten gekregen want ik had een goed idee voor een speciale uitnodiging en daarvoor werd gevraagt of ik deze alsjeblieft wilde ontwerpen...
Kortom, heb het druk, druk druk!
Moest eerst wel erg wennen aan het fulltime werken maar dat zit nu wel in m'n systeem, nu is het een kwestie van alles goed plannen om marketing af te wisselen met visual merchandising, en om digitaal visual merchandisen te wisselen met in de winkel helpen met displays goed zetten/ checken. Vooralsnog zijn ze wel blij met me en hoor ik positieve dingen, dus dat is natuurlijk heel fijn!

Nu heb ik lekker weekend en kan ik even een beetje relaxen, beetje aan school werken en misschien weer wat nieuwe dingen zien!

xxx Suus

Reacties

Reacties

mams

klinkt goed en blij toe dat ze je werk ook leuk vinden. en ja het is de opstap naar full time werk . en van werken is nog nooit iemand slechter geworden. Zet hem op. xxx

Mieke

Klinkt interessant hoor en leuk dat je gewaardeerd wordt.Met wat voor mensen werk je? Arabieren of ook expats?Hele dagen werken is bestzodat je niet later zegt zwaar vooral in die hitte. Laat je niet opjutten door je moeder, werken is leuk,je leert ervan maar je leeft niet om te werken hoor!Je moet ook kunnen genieten van de tijd die je daar bent.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!