suusindubai.reismee.nl

Alweer een week in Dubai

Daar zit je dan, woensdag 3 september en alweeer een week in Dubai. Echt snel gegaan zo'n week! 

Als toevoeging van mijn laatste verhaal.. ik heb idd die kamer kunnen bemachtigen waar ik het laatst over had. Deposit is betaald en ik ga van het weekend 'verhuizen' van hotel naar kamer omdat ik niet eerder uit t hotel kon. Ik ga wel 37 hoog wonen, nooit gedacht dat me dat ooit zou overkomen, en bovenop het dak (39 hoog) zit een zwembad en sportschool. Dus dat zijn allemaal moooie vooruitzichten!

Maandag was dan m'n eerste dag bij Just Kidding. We hadden goed getimed en zouden ruim optijd bij werk aankomen totdat we er inene achter kwamen dat Jessica op de heenweg had moeten tanken.. EEn paar meter voor de afrit stonden we stil, zonder benzine op de vluchtstrook met snelle auto's die met dik 120 voorbij scheuren.. WAT NU!? Wij naar Justkidding bellen en kregen als advies de taxi te nemen naar dichtsbijzijnde tankstation en weer terug naar de plek. Ja vind maar een gek die wilt stoppen daar. Gelukkig was daar snel een taxi chauffeur waar ik in sprong en vertelde dat ik dus benzine moest halen en dan weer terug naar die plek. Gelukkig eindelijk een fijne taxi chauffeur want ik heb wat meegemaakt daar.. chauffeurs die boos worden als ik de afrit niet weet (!?) chauffeurs die zo achtelijk rijden dat je misselijk uit de auto stapt.. etc. maar anyway ik dus naar dat tankstation vragen om een jerrycan die ik eerst moest kopen in de shop, tanken en weer snel terug, gelukkig kost benzine niks:) Uiteindelijk waren we maar een halfuur te laat en het bedrijf kon erom lachen maar ik vond het niet al te chill zo op m'n eerste dag. 
Die eerste dag was natuurlijk allemaal wennen en omdat mn begeleider nog op vakantie is, was ik de hele dag bezig met product details aan webshop toevoegen en heb ik de visual merchandising manual kunnen bestuderen. Fijn was dat ik hierdoor al meer product en merk kennis heb gekregen. Vanwege technische problemen mocht ik gister en vandaag wat anders doen wat ik eigenlijk veel leuker vond, namelijk moodboards maken van de producten, verdeeld in kleur themas, wat al gelijk super goed ging want mijn tijdelijke supervisor vond m'n eerste board al helemaal top. Daarbij mag ik ook de social media beheren, passende dingen op pinteresst toevoegen en zorgen dat mensen van pinterest naar de website komen, facebook en instagram linken, etc. dit soort dingen samen met de webshop onderhouden zijn dingen die ik volgende week ook nog ga doen en een week later pas visual merchandising. Morgen krijg ik ook een product training dus dan gaan ze mij lekker vertellen hoe je wagens in en uitklapt wat ik waarschijnlijk nog gewoon weet uit mijn polderpuk tijd:) 

Verder ben ik ook naar mn eerste ladies night geweest, wat hier heel populair is. Wat dit in principe inhoud is dat vrouwen zich helemaal opdoffen en een avondje  verwend worden met valet parking, gratis drankjes en soms zoals in ons geval gratis eten. Er werd niet echt gedanst omdat het aan het begin van de avond vooral het idee is dat iedereen gezellig gaat kletsen en later de dansvloer op gaat. T nadeel is dat je allemaal lekkere cocktails en wijntjes kan bestellen die je dan gratis krijgt (meestal 2 of 3), wat helemaal niet als een nadeel klinkt maar wel als ik jullie vertel dat er in Dubai een zero-tolerance geld wat betekend dat wanneer je met alcohol op gaat rijden, al is het maar een glaasje, dan is dat al gelijk fout en niet zo als in NL waar je een of twee drankjes op kan hebben. Voor een volgende keer zou het dan ook beter zijn om met de taxi te gaan. Vond het wel heel leuk om all die vrouwen van verschillende achtergronden te zien, allemaal op hun mooist voor een gezellige avond tot een uur of 10 want dan komen de mannen en is het een grote aapjeskijken show... Maar zeker grappig om een keer meegemaakt te hebben. Deze avonden zijn echt een begrip hier en bijna elke avond kan je wel ergens terecht. Dit is dan altijd in hotels omdat daar de clubs zitten en omdat daar de alcoholvergunningen zitten. 

Verder heb ik niet zo veel meegemaakt vergeleken met de eerste dagen omdat ik natuurlijk gewoon van 9.00 tot 18.00 op kantoor zit te werken dus van het weekend zal ik vast wel weer met  verhalen komen. Ook omdat ik dan waarschijnlijk naar Oman moet om m'n visum te verlengen. Het idee is dat we dat gaan doen als de andere stagiaire er is zodat we de volgende keer weer met z'n 3en kunnen. Ik zeg wel visum verlengen maar de enige manier om hier langer te kunnen blijven is om te 'border runnen' - even het land verlaten en dan weer de grens oversteken voor een stempel van 40 dagen. En dat is wel fijn als we dat in 1x met z'n 3en kunnen doen dan dat we elke week achter elkaar moeten. 

Jullie horen van me!

XXX Suus

Reacties

Reacties

Linda

Nice :0)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!