suusindubai.reismee.nl

De eerste paar uurtjes Dubai!

Daar zijn we dan, Dubai! wat een stad:)

Gisteren bestond mijn dag, obviously, uit reizen. Rond 21.00 uur lokale tijd kwam ik aan op Dubai International Airport (19.00 NL tijd, het is 2 uur later hier). Op zo'n 1500 meter hoogte in het vliegtuig was het al bijna 30 graden dus je raad het al, aangekomen in Dubai was het: Welcome in Dubai, thankyou for flying Austrian airlines. The local time here is 9pm and it is very hot, 34 degrees... heerlijk. Nou aangekomen op Dubai begon de stress, want ik moest langs de paspoort controle en heb geen visum ofzo. Laat het nou het geval zijn dat ik het hele Amerikaanse process nog in m'n hoofd heb want ik ben echt nog nooit zo makkelijk langs een paspoort controle heen gekomen.. Bij een van de vele mannen met witte jurk + witte bijpassende theedoek hoofddeksel legde ik m'n paspoort neer: * blablabla arabisch geklets * You visitor? Yes.. *blablablablalab arabisch geklets* stempel in paspoort en ok have a nice stay. Geen vragen over terugticket of wat ik kom doen, gewoon een stempel en door, hilarisch. Nou toen kwam het volgende leuke obstacel, na het pakken van m'n koffer moest ik namelijk in het hotel komen. Gelukkig is Dubai hier op ingespeelt en stonden er overal bordjes met taxi. Daar kon ik aan een lange lijn aansluiten. Op gegeven moment vraag ik aan zo'n figuur die daar de boel aan het begleiden was of ik met kaart kon betalen.. Ja zegt die maar dan moet je wel die zwarte auto nemen. Gelukkig had suusje research gedaan want die zwarte auto's zijn de lexus taxi's waarvoor je veel meer geld betaald dan de reguliere creme kleurige met gekleurde dak taxi's. Liet ik nou toevallig net mijn oog vallen op zo'n creme kleurige taxi met.. ROZE DAK! dat wordt hem dacht ik, ook toevallig dat deze taxi's Ladies Only zijn:) Dus ik vraag die vrouw of ik met kaart kan betalen, wat niet kon maar ze was zo lief om langs een atm te rijden.

Het hotel ziet er prima uit, praktisch naast mijn stage bedrijf en aan de grote hoofdweg.. Het nadeel is wel dat ze heel veel aan het werken zijn aan de weg bij dit deel dus helaas is het straatbeeld niet heel mooi. Wat wel leuk is als ik een beetje deze straat uitloop ik een deel van de prachtige moderne skyline van Dubai zie:)

Vanochtend zag ik dan Dubai voor het eerste bij licht. Na een heerlijk uitgebreid ontbijtje ging ik opweg naar mijn stage adres. Wederom had ik goed mijn research gedaan want voor het hotel staan vooral de dure taxis opgesteld, maar als ik een paar meter verder de straat in loop komen daar de reguliere taxis bij bosjes aan, en je hoeft maar je hand uit te steken en ze stoppen. Gelukkig heb ik JustKidding (stagebedrijf) zonder problemen gevonden. Daar heb ik iedereen al ontmoet en een uitgebereide rondleiding door de winkel gekregen plus uitleg gekregen over hoe ze te werk gaan met visual merchandising wat ik dus moet gaan doen tijdens m'n stage. Daar heb ik zo'n 2 uur rondgehangen, gezellig ggekletst met mijn stagebegeleider en te horen gekregen dat ik de eerste twee weken wat meer marketing ga doen en aan de webshop werken om meer product kennis te krijgen. Laat ik nou zijn opgegroeit in de baby producten industrie, dus heel veel was natuurlijk super herkenbaar en binnen no time ken ik vast alle producten. De andere reden dat ik eerst begin met wat meer marketing is omdat mijn stagebegleider dus 2 weken op vakantie gaat en omdat ze mij willen introduceren aan de verschillende branding aspecten van hun bedrijf. Helemaal top dus!

Vanavond ga ik een beetje de stad bekijken met een mede stagaire want die zit nu nog op het kantoor. Vrijdag en Zaterdag is het weekend hier dus dan ga ik op huizenjacht!

Ik hou jullie op de hoogte!

xxx Suus

Reacties

Reacties

moeders

klinkt goed zo'n eerder dag. Top dat je alles hebt gevonden en succes in de babybranche. Als je nog advies nodig hebt heb ik wel wat adresjes.

Jantine

Leuk dat je ons weer zo op de hoogte gaat houden, na deze blog reis ik al echt een beetje met je mee. Helemaal toppie.
Tot snel

Linda ( je polderpuk ex-collega, hihi)

Leuk Suus!
Kijken of je polderpuk-skills van toepassing komen. :0)

Suc6! X lin

moeders

linda ik kan de link 'vind ik leuk' niet vinden. anders had ik je geliked

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!