suusindubai.reismee.nl

Een nieuw buitenlands avontuur

Na ruim 2 jaar is het weer tijd voor een nieuw avontuur. Over 6 daagjes vertrek ik naar Dubai voor mijn stage dat verplicht is voor mijn derde jaar op AMFI. Ik ga stage lopen bij het bedrijf Just Kidding LLC wat een soort van prenatal is, een bedrijf met baby/peuter spullen waar ik vooral bezig ga zijn met visual merchandising/ store design. Dit houd in dat ik met een special programma het winkelinterieur ga ontwerpen, de etalages, etc. Alles om de merkidentiteit vast te houden van Just Kidding omdat het een snel groeiend bedrijf is dat aan het uitbereiden is in het Midden Oosten dmv franchising.

De laatste weken ben ik dan ook druk bezig geweest met de voorbereidingen en orientatie over het land. Nou ben ik natuurlijk het Amerikaanse systeem gewend als het gaat om voor een langere tijd in een land zijn. Voor mij is het dan ook geheel nieuw dat er geen moeilijk visum aanvraag process was om naar Dubai te kunnen, blijkbaar kan ik dat allemaal daar ter plekke regelen omdat alles daar lastminute gebeurt. Of kamer zoeken, dat is ook een vak apart. Via de website Dubizzle (nee geen foute Snoop Dogg song) bieden veel mensen in Dubai huizen aan. De eerste titels die ik tegenkwam: Filipina only, just married Indian couples only, male bachelors only, girls only and no other persons allowed in the house.. gelukkikg worden er ook genoeg kamers aangeboden waar nationaliteit niet zoveel uitmaakt. Dan komt het volgende probleem, als ik die mensen nu mail krijg ik of geen antwoord terug of ze vragen mij om ze te bellen wanneer ik in Dubai arriveer. Long story short, kamers vinden moet ik daar ter plekke doen.

Als vrouw zijnde had ik toch wat vraagtekens over het beleid naar vrouwen toe in Dubai dus ook daarvoor heb ik even een dagje vragen gesteld aan google: watvoor kleding mag je aan, kan je alcohol drinken als vrouw, mag je alleen over straat.. want ookal lijkt het land zo extreem westers, het heeft natuurlijk Arabische gewoontes als basis. Gelukkig kan ik me vrijwel hetzelfde kleden als wat ik hier zou doen met warm weer. Okee misschien geen mega korte broekjes en crop tops maar dat doe ik sowieso niet echt mits ik naar het park ga of zo. Dus dat komt allemaal goed. Nou ben ik wel iemand die me enigszins wil aanpassen en geen gezeik wil krijgen, dus heb ik toch op de valreep nog maar wat lange rokken bij H&M gekocht.. Wel zijn er bij sommige delen kledingvoorschriften maar dat valt allemaal vantevoren te checken. Waar ik wel op moet letten is om niet m'n benen over elkaar te doen zodat ik met een voet naar iemand kan wijzen want dat wordt als onbeschoft gezien, en de onder kan van je voeten willen ze al helemaal niet zien. Dan de volgende vraag, alcohol.. Nou dat is erg makkelijk te antwoorden, want dat verkopen ze niet in Dubai. naja niet geheel waar. Om alcohol te kopen voor thuis moet ik naar het vliegveld en als ik een drankje wil doen kan ik naar een bar of club met een vergunning, mag ik gewoon heen als vrouw, maar dan betaal je wel 8 euro voor een biertje.. Verder kan ik als vrouw alleen zijnde gewoon over straat zonder mannelijke begleiding en ik mag lekker in een autotje van de zaak rondscheuren. Al met al komt dat vast allemaal goed.

Dubai klinkt natuurlijk helemaal te gek, maar hoe komt dat nou eigenlijk dat we allemaal zo'n hoog aanzien hebben voor Dubai. Nou basially omdat het gewoon een gek land is en die rijke Olie figuren gewoon helemaal een steekje los hebben zitten. Even wat leuke facts op een rijtje:
- Dubai heeft de grootste shopping mall van de wereld met zo'n 1200 winkels. In de mall bevind zich ook het grootste aquarium van de wereld en een schaatsbaan van Olympisch formaat.
- In de tweede grootste mall van de wereld, ook in Dubai, bevind zich een indoor ski resort zodat je met 40+ graden buiten lekker kan afkoelen in de sneeuw. Volgensmij is dit ook de grootste overdekte skihal.
- Per dag kunnen 4,4 Olympische zwembaden gevult worden met de olie die er naar boven gehaald wordt (wat heeeel veel minder is als in de 90's)
- 40% van 's Werelds fysieke goudhandel vind plaats in Dubai. Zo'n 2250 ton...
- De Burj Al Arab, het duurste en luxte hotel van Dubai, is binnenin bedekt met zo'n 1790 m2 bladgoud en een nachtje slapen in de Royal suite kost maar 15000 euro, koopje!?
- 4 van 's Werelds miljardairs woont in Dubai, gezamelijk hebben deze mannen zo'n 13,72 miljard euro.
- De hoogste toren van de wereld bevind zich, natuurlijk, in Dubai. Met 828 meter hoogte heeft het vele records verbroken. Ook bevind zich hier het hoogste restaurant van de wereld op 422 meter hoogte. Deze toren is te zien in een straal van 95 kilometer!
- De politie in Dubai rijd in een paar dure auto's (Lamborghini, Ferarri, Aston Martin) gewoon om te laten zien hoe rijk ze zijn in het land en om toeristen aan te trekken.

Zoals ik al zei, een heel gek land en ik kan niet wachten om het allemaal van dichtbij te zien! Over 5 dagjes vertrek ik dus tot die tijd ben ik nog even aan het genieten van de laatste dingetjes in Nederland, de laatste feestjes, de laatste x werken en vandeweek mijn afscheidsborrel. Druk, druk, druk.

Tot in Dubai!
XXX Suus

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!